Choies-The latest street fashion Choies-The latest street fashion

torsdag 9 augusti 2012

Nails

God förmiddag!
Klockan 10 i morse kom Martina, Jessica och Jessicas barn förbi. Martina ville ha en förstärkning på sina naglar med fransk manikyr och lite glitter. Jag är glad och förvånad över att det tog under 2 timmar att få gjort, vilket är bra! Men samtidigt behövde jag inte hålla på och fila på tippar och så. Hon ville som sagt ha en väldigt enkel design som skulle passa till allt, men som samtidigt hade något mer, så vi gjorde fransk manikyr med ljusrosa/guldigt glitter på tipparna. Jag blev nöjd och hon blev nöjd!

Idag borde jag skriva klart ena tenta frågan, men är så opepp på det. Känner samtidigt att jag inte vill göra något annat innan det är gjort. Fick välja frågan själv och tog en som är relativt enkel att besvara, nämligen "Hur påverkas unga av ett aktivt datorspelande?". Svaret ska vara 650 ord, vilket är ca en sida med storlek 12 på texten. Det jobbiga blir när man ska förankra i kurs-litteraturen då vi bearbetade detta ämne för några veckor sedan så jag kommer inte riktigt ihåg vad som sas i böckerna. Men det löser sig nog. Tar med statistik från statistiska centralbyrån så ska det nog gå bra! ;)

Fick även besked från CSN idag att jag får studielån till hösten vilket är grymt. Förnyade även körtillståndet idag så i höst SKA jag ta körkort! Har skjutit upp på det alldeles för länge nu. Känner mig grymt peppad på det med! Nu ska jag skriva lite på uppgiften innan jag sätter mig och spelar Skyrim.

Har i några idéer på vad jag borde ha med i tentan så kommentera och skriv vad ni tycker! Dags att jag får någon kommentar på den här bloggen! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar